Numer producenta pierwszym krokiem na drodze do ubiegania się o dofinansowanie w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju (LSR)

Planujesz ubiegać się o dofinansowanie na rozwój ogólnodostępnej infrastruktury, podjęcie lub rozwój działalności gospodarczej w Lokalnej Grupie Działania „Razem dla Powiatu Radziejowskiego”? Jeżeli tak, musisz wiedzieć, że jednym z podstawowych warunków ubiegania się o wsparcie jest posiadanie numeru EP. Jest to numer identyfikacyjny nadawany przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR).

Zgodnie z Wytycznymi podstawowymi w zakresie pomocy finansowej w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027 (PS WPR) „O pomoc może ubiegać się wyłącznie podmiot posiadający numer EP”.

  • Kto może uzyskać wpis do ewidencji producentów?

Wpis do ewidencji producentów powinni uzyskać wszyscy potencjalni beneficjenci środków Planu Strategicznego Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 (PS WPR).

Niezależnie od tego czy jesteś osobą fizyczną planującą podjęcie działalności gospodarczej, przedsiębiorcą,  jednostką sektora finansów publicznych czy organizacja pozarządową – aby ubiegać się o dofinansowanie w ramach LSR z PS WPR, musisz posiadać numer identyfikacyjny nadany w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności.

  • Czym jest numer EP?

Numer producentów ARiMR, inaczej nazywany numerem identyfikacyjnym ewidencji producentów, składa się z 9 cyfr i identyfikuje każdego producenta rolnego, który jest posiadaczem zwierząt lub osobą, która chce ubiegać się o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.

  • Co należy zrobić, żeby uzyskać numer identyfikacyjny producenta?

W celu uzyskania numeru identyfikacyjnego w ewidencji producentów, należy złożyć wniosek o wpis do ewidencji producentów. Wniosek składa się do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Formularz wniosku o wpis do ewidencji producentów wraz instrukcją wypełnienia wniosku jest dostępny na stronie internetowej ARiMR oraz w Biurze Powiatowym ARiMR.

https://www.gov.pl/web/arimr/wniosek-o-wpis-do-ewidencji-producentow2

Wypełniony wniosek o wpis do ewidencji producentów można złożyć w Biurze Powiatowym ARiMR właściwym dla miejsca zamieszkania wnioskodawcy. Biuro Powiatowe obsługujące podmioty z powiatu radziejowskiego znajduje się pod adresem Przemystka 23, 88-200 Radziejów.

  • Jak długo czeka się na nadanie numeru identyfikacyjnego?

Termin na obsługę wniosku o wpis do ewidencji producentów wynika wprost z przepisów  Kodeksu postępowania administracyjnego. Wnioski obsługuje się bez zbędnej zwłoki (zwykle od 1 do kilku dni). W przypadku, kiedy wymagane jest prowadzenie postępowania wyjaśniającego, załatwienie sprawy nie powinno zająć więcej niż 1 miesiąc a w przypadkach szczególnie trudnych 2 miesiące.

  • Co dalej z numer EP?

Wnioski o przyznanie pomocy ze środków PS WPR będą składane wyłącznie z wykorzystaniem generatora wniosków. Aby uzyskać do niego dostęp, po uzyskaniu numeru producenta ARiMR, konieczna jest rejestracja w systemie Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Pierwsze nabory wniosków ze środków PS WPR planujemy ogłosić w I kwartale 2025 r. Zachęcamy zatem do złożenia wniosku o nadanie numeru EP w biurze powiatowym ARiMR w najbliższym czasie, aby był gotowy kiedy ogłosimy nabory.

Scroll to Top
Skip to content